Wednesday, December 19, 2012

권경애 뷰티과학





권경애 뷰티과학



생활환경의 변화와 여성들의 가치관 변화에 따라 미용관련 시장은 매년 비약적으로 성장하고 있다. 화장의 심리적 요인은 미를 추구하는 수단으로 그치는 것이 아니라 자기만족감의 추구, 자기개선의 실현 및 자아감각을 높이는 이상적인 이미지 추구에 있다.한국의 뷰티산업은 K-POP의 영향으로 세계는 물론 특히 중국의 관심이 대단히 높아 이는 또 다른 한류바람을 일으키고 있어 세계미용기술이 한국에 집중되고 있다. 21세기 젊은 신세대들에게 미용직업문화를 국제화시켜 세계 어디든지 미용인들이 함께 공유 할 수 있는 교육의
장으로 미용산업 현장에서 활용되는 한국의 전문적인 감각적 기술을 전달하고, 미용발전을 위한 다양한 교육사업을 통해 글로벌 인재양성을 목표로 한다.

Depending on the change in the living environment and women's perception of values, the beauty market has grown rapidly each year. The psychological factors of makeup consist not only as the mean to pursue beauty , but also seek the pursuit of self-gratification, the realization of self-improvement, and the improved self of ideal image. Due to the impact of the K-POP influence, South Korea's beauty industry became the major interest of the world, and China. This K-POP influence has been reflected as another Korean cultural influence, and with it, Korea has become the focus of the world beauty technology. By globalizing the culture of beauty occupations to the 21st new young generations, the professional beauty specialists, wherever in the world, can share the Korean technical skills used at the beauty industry work on-site, and for the improved development of beauty and through the various education initiatives, the growth of global talent is aimed as the objective.

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